Junior medewerker online communicatie en marketing

Vacature | 06 mrt 2019

Het Noordbrabants Museum zoekt een junior medewerker online communicatie en marketing

Organisatie: Het Noordbrabants Museum
Omvang: 28-36 uur per week, “kansplaats”
Locatie: 's-Hertogenbosch
Sluitingsdatum: 20 maart 2019

Het Noordbrabants Museum is een eigentijds museum voor kunst, geschiedenis en cultuur, gevestigd in ’s-Hertogenbosch. We tonen uiteenlopende tentoonstellingen van (inter)nationale allure, zoals recent de exposities A Chinese Journey. The Sigg Collection, Manish Nai. Capturing time en Jan Sluijters. De wilde jaren. De vaste collectie van het museum bevat spraakmakende werken van Brabantse meesters zoals de leden van de familie Bruegel, Vincent van Gogh, en Jan Sluijters. De tentoonstelling Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie trok in 2016 maar liefst 421.700 bezoekers. Mede door deze expositie is Het Noordbrabants Museum stevig op de kaart gezet en weet het team waartoe het in staat is. Het Noordbrabants Museum heeft ambitieuze plannen voor de komende jaren, waar we graag jouw hulp bij vragen.

Junior medewerker online communicatie en marketing

(28-36 uur per week, “kansplaats”)

De functie:

Als junior medewerker online communicatie en marketing weet je als geen ander hoe de online-wereld er uitziet en werkt. Je draagt zorg voor de redactie van onze website, het dagelijks beheer van de verschillende social media-kanalen en het opstellen en verzenden van nieuwsbrieven. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het creëren van content voor alle online-kanalen van het museum. Je gaat zowel in het museum als erbuiten proactief op zoek naar de mooiste verhalen. Tevens fungeer je als sparringpartner voor de medewerker online communicatie en marketing en werk je nauw samen met de senior medewerkers van de afdeling.

Je profiel:

Je hebt kennis van de online-wereld. Afkortingen als CTR, CPC en ROAS laten je hart sneller kloppen. Facebook en Instagram hebben voor jou geen geheimen. Je kennis van de Nederlandse taal is uitstekend. Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau (opleiding Journalistiek, Online Media, Marketing en/of Communicatie) en bent bij voorkeur net afgestudeerd.

Ons aanbod:

Wij bieden je een plezierige werkomgeving, waarin je meewerkt aan de realisatie van de verdere ambities en ontwikkeling van een van de belangrijkste culturele organisaties van Zuid-Nederland. We begeleiden je bij de eerste stappen in het culturele veld. Je krijgt een eenmalig jaarcontract. De functie is afhankelijk van je opleiding ingeschaald in schaal 6 of 7 van de Museum CAO.

Informatie en sollicitatie:

Je sollicitatie bestaande uit een motivatiebrief en een CV kan per e-mail worden gestuurd aan solliciteren@hnbm.nl o.v.v. junior medewerker online communicatie en marketing. Vragen over de vacature kun je, bij voorkeur per mail, stellen aan Linda Janssen (ljanssen@hnbm.nl). Het maken van een korte opdracht kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure. De sluitingsdatum voor deze vacature is op 20 maart 2019. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.