Jaarverslagen 2017: onze musea staan stevig op de kaart

Nieuws | 29 mei 2018

Tijdens de ledenvergadering in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden van 28 mei jl., hebben de leden het jaarverslag van de Museumvereniging goedgekeurd. Het jaarverslag van de Stichting Museumkaart was al eerder door het bestuur van de Stichting Museumkaart goedgekeurd.

Stevig op de kaart
Onze musea staan stevig op de kaart. Dit is te lezen in de jaarverslagen van de Museumvereniging en de Stichting Museumkaart over 2017. De Nederlandse musea blijven ons leven verrijken. Met hun vaste presentaties en collecties. Met prikkelende tentoonstellingen, bruiklenen uit binnen- en buitenland en nieuwe aanwinsten.

Een sterk museumveld
De keuze die onze musea bieden is enorm, de diversiteit verbazingwekkend. De museumbranche is vitaal, hoewel de overheidssubsidies her en der onder druk staan. De Museumvereniging staat, als brancheorganisatie, de musea bij in hun belangrijke werk. De Museumkaart, uitgegeven door de musea zelf, bewijst al jaren hoe aantrekkelijk onze musea zijn; ook in 2017 zorgde de kaart voor meer museumbezoek en meer waardering voor musea.

Lees er alles over in de jaarverslagen, opgebouwd vanuit de maatschappelijke waarde van musea: verwonderen, verbinden, ontwikkelen, beleven en verrijken.

Jaarverslag 2017 Museumvereniging
Jaarverslag 2017 Museumkaart