In samenspraak, suggesties voor het gesprek tussen musea en gemeenten

Publicatie | 15 okt 2015

Musea doen het goed, de bezoekersaantallen stijgen. Zij zijn belangrijk voor de identiteit van een gemeente en kunnen een toeristische trekker zijn. Maar niet overal is het rozengeur en maneschijn. Daarom nu een handreiking voor musea die vanwege de vaak noodzakelijke lokale bezuinigingen regelmatig in zwaar weer verkeren. Hiermee kunnen overheden en instellingen hopelijk de juiste weg en een nieuw evenwicht vinden.

De publicatie is geschreven door Publikum in opdracht van het Landelijk Contact van Museumconsulenten (LCM) en in samenwerking met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), en de Museumvereniging (MV). De DSP-groep schreef de inleiding en de illustraties zijn van Margriet de Jong. De publicatie is een vervolg op de uitgave ‘Handreiking museumbeleid voor gemeenten’ en bijbehorend instrumentarium uit 2004. Voor de inhoud ervan is uitvoerig gesproken met mensen werkzaam in gemeenten en in musea.

Bestel In samenspraak, suggesties voor het gesprek tussen musea en gemeenten

Of download de digitale versie.

Deel deze publicatie