Hoofd gebouw- en tentoonstellings beheer

Vacature | 03 feb 2020

Rijksmuseum Boerhaave is op zoek naar een Hoofd gebouw- en tentoonstellingsbeheer

Organisatie: Rijksmuseum Boerhaave
Omvang: 32-36 uur per week
Locatie: Leiden
Sluitingsdatum: 28 februari 2020

Bij Rijksmuseum Boerhaave ontdek je de wereld van wetenschap. In het museum maakt de bezoeker kennis met de intrigerende wereld van wetenschap. We vertellen de persoonlijke verhalen van wetenschappers achter de belangrijkste ontdekkingen en uitvindingen met behulp van onze unieke collectie, een variatie aan audiovisuele projecties en uitnodigende spellen. Alles in een sfeervolle omgeving die de bezoeker uitnodigt te ontdekken wat de wetenschap heeft bereikt en hoe deze ontdekkingen van invloed zijn op onze wereld van nu. In december 2017 heropende het museum na een ingrijpende renovatie met een totaal vernieuwde presentatie. Het vernieuwde museum is in 2019 bekroond met de prestigieuze European Museum of the Year Award.
Het museum is vernoemd naar Herman Boerhaave (1668-1738), in zijn tijd een van de belangrijkste wetenschappers van Europa. Het museum is gevestigd in een rijksmonument dat is gebouwd als een klooster in 1440. Later werd dit gebouw het eerste academisch ziekenhuis in Noord-Europa, waar Herman Boerhaave zijn studenten onderwees aan het ziekbed van patiënten. Er zijn twee depots op andere locaties in Leiden en in Alphen aan de Rijn. Daarnaast heeft het museum ambitieuze toekomstplannen waar een fysieke uitbreiding onderdeel vanuit maakt. Voor het beheer en onderhoud van onze gebouwen en tentoonstellingen zijn wij op zoek naar een:

Hoofd gebouw- en tentoonstellingsbeheer

(32-36 uur per week)

Het Hoofd gebouw- en tentoonstellingsbeheer is verantwoordelijk voor een optimale technische staat en optimaal functioneren van het gebouw en de depots, de tentoonstellingen en de faciliteiten, en draagt zorg voor een optimale kwalitatieve en kwantitatieve dienstverlening van de afdeling.
Het Hoofd is verantwoordelijk voor het vormgeven en realiseren van het beleid van de eigen afdeling en heeft een signalerings- en adviesfunctie naar het managementteam.
Het Hoofd rapporteert aan het Afdelingshoofd bedrijfsvoering & financiën.
Hij / zij geeft leiding aan de Coördinator gebouw- en tentoonstellingsbeheer, die verantwoordelijk is voor de coördinatie en de uitvoering van de operationele werkzaamheden, en de medewerkers technische dienst.

Wat ga je doen?

• Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het jaar- en onderhoudsplan (incl. budget en planning) voor wat betreft gebouwbeheer en het onderhoud van tentoonstellingen, en ziet toe op de naleving ervan;
  • Je laat een meerjarenonderhouds- en investeringsplan opstellen, en je vertaalt dit in jaarplannen;
  •  Je ziet toe op de voorbereiding en uitvoering van technisch onderhoud van het gebouw, regulier onderhoud, alsmede de op- en afbouw en installatie van tentoonstellingen;
  • Je bereidt contracten met derden over bijvoorbeeld schoonmaak en ICT voor die nodig zijn voor het behalen van de doelen in het jaar- en onderhoudsplan;
  • Je ziet toe op het nakomen van afspraken over schoonmaak en facilitaire diensten ten behoeve van het aanzien en onderhoud van het gebouw;
  •  Je ziet toe op de adequate inzet van gebouwgerelateerde ICT-applicaties;
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en naleving van kwaliteits-, milieu- en veiligheidsnormen;
  •  Je draagt zorg voor de beschikbaarheid van 24/7 ondersteuning in geval van storingen of calamiteiten;
  • Door middel van een dutymanagement systeem controleer je de operationele gang van zaken in het museum voor een optimale bezoekerservaring;
  • Je zorgt voor een goede communicatie en samenwerking, zowel binnen de afdeling als tussen afdelingen onderling;
  •  Je wint tijdig en adequaat extern advies in;
  •  Je bent indien noodzakelijk aanspreekpunt voor externe partijen.

Wie zoeken wij?

• HBO werk- en denkniveau en een relevante technische opleiding;
  •  Minimaal 7 jaar werkervaring binnen het vakgebied;
  •  Minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring;
  •  Projectmatig kunnen werken;
  •  Sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden.

Salaris

Arbeidsvoorwaarden zijn conform de Museum cao. De functie is ingedeeld in schaal 9/10 en het salaris bedraagt maximaal € 4.053,- bruto per maand afhankelijk van opleiding en ervaring bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bieden wij vakantietoeslag van 8% en eindejaarsuitkering van 3.4%. De aanstelling is voor gemiddeld 32-36 uur per week en geschiedt in eerste instantie voor de duur van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Meer weten?

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, neem dan contact op met Pieter-Jan Hamers, Afdelingshoofd bedrijfsvoering & financiën, via 071 – 7519951 of per e-mail via ​pieterjanhamers@rijksmuseumboerhaave.nl​. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Marion van Hamersveld, Hoofd algemene zaken, via 071-7519952 of per e-mail via ​marionvanhamersveld@rijksmuseumboerhaave.nl​.

Solliciteren?

Ben je enthousiast geworden? Stuur dan jouw motivatiebrief en cv uiterlijk 28 februari 2020 per mail naar personeelszaken@rijksmuseumboerhaave.nl​ t.a.v. Marion van Hamersveld o.v.v. ‘Hoofd gebouw- en tentoonstellingsbeheer’.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Voor de volledige vacaturetekst klik hier