Hoofd Algemene Zaken en Personeelszaken

Locatie: Gouda
Omvang: 24 uur per week
Sluitingsdatum: 22 september 2021

Museum Gouda is een ondernemend en gastvrij museum, met een lange geschiedenis, een veelzijdige en unieke collectie, en met ambitie. Het team bestaat uit zestien professionals en tachtig vrijwilligers. De koers is uitgezet in het Meerjarenplan 2016-2022.

Algemene Zaken en Personeelszaken

Onder Algemene Zaken en Personeelszaken vallen verschillende ondersteunende werkzaamheden die cruciaal zijn voor het goed functioneren van de organisatie, zoals diverse financiële zaken, personeelszaken, facilitaire zaken (waaronder schoonmaak), ICT en verhuur. Schoonmaak en ICT worden uitgevoerd door een extern bedrijf. De financiën zijn ook hoofdzakelijk extern belegd. Het Hoofd Algemene Zaken en Personeelszaken legt verantwoording af aan de directeur en maakt deel uit van de staf.

Taken en verantwoordelijkheden

• Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, afstemmen en invoeren van procedures, richtlijnen en voorschriften voor de interne bedrijfsvoering;
  • Je adviseert  en bereidt het facilitair beleid en automatiseringsbeleid voor;
  • Je ondersteunt de directeur bij het personeelsbeleid en voert HR-werkzaamheden uit voor zowel het personeel in loondienst als op vrijwillige basis;
  • Je vertaalt de informatiebehoefte binnen de organisatie naar duurzame en toekomstbestendige ICT-oplossingen;
  • Je volgt de ontwikkelingen die relevant zijn voor je werkgebied;
  • Je draagt zorg voor de rendabele verhuur van ruimtes;
  • Je vertegenwoordigt het museum voor wat betreft bedrijfsvoerings-aangelegenheden naar externe partijen en je onderhoudt de contacten en contracten met de verschillende leveranciers.

Profiel

• Je hebt HBO of MBO+ werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal vijf jaar werkervaring in een vergelijkbare functie, of een combinatie van kennis en ervaring die gelijkwaardig is;
  • Je bent commercieel vaardig in de culturele / hospitality sector;
  • Je beschikt over een brede algemene kennis;
  • Je bent goed met cijfers, vaardig met de PC en thuis in de geautomatiseerde verwerking van gegevens;
  • Je hebt affiniteit met musea;
  • Je bent bij voorkeur woonachtig in Gouda of directe omgeving.

Competenties

• Zelfstandig opererend;
  • Teamplayer;
  • Initiatiefnemer;
  • Servicegericht;
  • Stressbestendig;
  • Goede communicator.

Aanbod

We bieden een contract voor een jaar met de intentie het dienstverband daarna om te zetten in een vaste aanstelling. Het betreft een parttimebaan van 24 uur per week.

Cao

We zijn aangesloten bij de Museum CAO. De functie is gewaardeerd in salarisschaal 10 (minimum € 3.099 en maximum € 4.053 bij een fulltime dienstverband).

Sollicitaties

Je kunt je sollicitatiebrief met motivatie, referentie(s) en CV voor 22 september 2021 mailen naar: trees.bijsterveld@museumgouda.nl. Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Conny Lagerweij.