Handleiding Lobbyen bij de gemeente 2018

Publicatie | 03 jan 2018

Actief Public Affairs beleid

De Museumvereniging voert een actief public affairs beleid om het belang van de museumbranche zo goed mogelijk te dienen. We zijn spreekbuis richting pers en politiek. In de handleiding Lobbyen bij de gemeente 2018 staan praktische tips en tricks genoemd over lobbyen. Adviezen over welke boodschap af te geven, op het juiste moment, bij de juiste persoon.

Aanleiding

De concrete aanleiding voor de publicatie zijn de gemeenteraadsverkiezingen die gepland staan voor 21 maart 2018. Maar we kijken verder dan alleen de aankomende verkiezingen. De publicatie biedt nieuwe impulsen om de relatie tussen musea en gemeenten nog sterker te maken. Deze publicatie is een gereedschapskist met adviezen en praktische instrumenten.

Wat doet de Museumvereniging?

De Museumvereniging biedt door middel van deze handleiding lobbyen een leidraad voor alle leden. Ook wordt er tijdens de kennisdag die de Museumvereniging jaarlijks organiseert regelmatig in een workshop aandacht besteed aan lobbyen. Van het wetgevings- en beleidvormingsproces tot specifieke lobbyvaardigheden. In 2018 organiseren we wederom regiobijeenkomsten met workshops en een-op-een speeddates met onze collega’s van Team Public Affairs.

We helpen u graag verder

Deel deze publicatie