Gemeente Groningen verlengt steun aan culturele sector

Nieuws | 16 feb. 2022

De coronamaatregelen hebben nog steeds een grote impact op de creatieve en culturele sector. Daarom steunt het college van B&W van Groningen opnieuw culturele instellingen, ondernemers, zzp’ers en amateurkunst om zo de schade te beperken. Zo ontvangen onder meer Groningse culturele instellingen die schade lijden door de geldende coronamaatregelen en een belangrijke rol in het culturele aanbod spelen in totaal € 400.000,-. Naast het Groninger Museum gaat er geld naar SPOT, Forum Groningen en Vera en Simplon. Wethouder cultuur Berndt Benjamins: “Kunst en cultuur is belangrijk en onmisbaar voor onze inwoners en bezoekers. Ik heb grote bewondering voor hoe de culturele sector keer op keer omgaat met tegenslagen. Het belangrijk onze culturele instellingen opnieuw financieel te ondersteunen. We creëren met deze steun werkgelegenheid en opdrachten voor makers, kunstenaars, culturele ondernemers en creatieve zzp’ers.”