Gastvrouw of gastheer

Vacature | 22 jul. 2021

Organisatie: Het Noordbrabants Museum
Locatie:'s-Hertogenbosch

Het Noordbrabants Museum is een eigentijds museum voor kunst, geschiedenis en cultuur midden in het centrum van 's-Hertogenbosch. We staan bekend om onze ambitieuze en gevarieerde programmering met jaarlijks tien tot twaalf kleine en grote exposities, waaronder tentoonstellingen van (inter)nationale allure. Met jaarlijks meer dan 200.000 bezoekers is ons museum het drukstbezochte museum van Zuid-Nederland. Onze collectie vormt een afspiegeling van het Brabantse verleden en bevat spraakmakende werken van Brabantse meesters als Brueghel en Van Gogh. Daarnaast investeren we stevig in onze collectie hedendaagse kunst. Bij alles wat we doen komen onze bezoekers, jong en oud, op de eerste plaats. Volgens ons moet een museum laagdrempelig zijn, gastvrij, verrassend en inspirerend. Kwaliteit uitstralen, kennis delen, bezoekers vermaken. Het liefst overtreffen we verwachtingen en zorgen we ervoor dat bezoekers een inzicht rijker zijn nadat ze het museum hebben bezocht. We doen dingen vaak net iets anders dan onze collega’s. Dat geldt onder meer voor de onderwerpen van de tentoonstellingen, maar ook voor collectieaankopen. Op dit moment is er een vacature voor een:

Gastvrouw of gastheer

Je functie

Als gastvrouw/gastheer is het jouw taak om bezoekers enthousiast en zeer gastvrij te ontvangen en te informeren. De werkdag start met een briefing waarin verteld wordt welke groepen er verwacht worden en wat je taken die dag zijn. Denk hierbij aan kassawerkzaamheden, bezoekers informeren over praktische zaken, toegangscontrole, het helpen van mindervaliden maar ook het registeren van klachten en het ontvangen van complimenten. Het museum is open van dinsdag tot en met zondag. We zijn op zoek naar een gastvrouw/gastheer die flexibel inzetbaar is. In deze functie wordt er in twee diensten gewerkt: van 10.30 – 17.15 uur en van 10.45 – 15.15 uur. Flexibiliteit ten aanzien van werktijden is gewenst, bijvoorbeeld voor ondersteuning bij evenementen in het museum.

Je profiel

• Minimaal mbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring op het gebied van hospitality of events is een pre;
  • Affiniteit met de culturele sector is een pre;
  • Je woon in de omgeving van ’s-Hertogenbosch;
  • Enige mate van flexibiliteit.

Ons aanbod

• Informeel team;
  • Afwisselende werkzaamheden;
  • Inspirerende werkomgeving;
  • Flexibele (bij)baan;
  • Gratis toegang tot Young Capital skills, een online platform met meer dan 200 cursussen.

Informatie en sollicitatie

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatiebrief en cv, kan per mail worden gezonden aan Rowie van den Oetelaar van Young Capital via r.vdoetelaar@yougcapital.nl. Voor meer informatie over de vacature kun je ook contact opnemen met Rowie via 073 – 6 875 252.