Gastheer of gastvrouw

Locatie: 's-Hertogenbosch
Omvang: 18 uur per week
Sluitingsdatum: 24 oktober 2021

Het Noordbrabants Museum is een eigentijds museum voor kunst, geschiedenis en cultuur in het centrum van ’s-Hertogenbosch. We staan bekend om onze ambitieuze en gevarieerde programmering met jaarlijks tien tot twaalf kleine en grote exposities, waaronder tentoonstellingen van (inter)nationale allure. Met jaarlijks meer dan 200.000 bezoekers in ons museum het drukstbezochte museum van Zuid-Nederland. Onze collectie vormt een afspiegeling van het Brabantse verleden en bevat spraakmakende werken van Brabantse meesters als Brueghel en Van Gogh. Daarnaast investeren we stevig in onze collectie hedendaagse kunst. Bij alles wat we doen komen onze bezoekers, jong en oud, op de eerste plaats. Volgens ons moet een museum laagdrempelig zijn, gastvrij, verrassend en inspirerend. Kwaliteit uitstralen, kennis delen en bezoekers vermaken is waar we voor staan. Het liefst overtreffen we verwachtingen en zorgen we ervoor dat bezoekers een inzicht rijker zijn nadat ze het museum hebben bezocht. We doen dingen vaak net iets anders dan onze collega’s. Dat geldt onder meer voor de onderwerpen van de tentoonstellingen, maar ook voor de manier waarop we onze gasten ontvangen. Op dit moment is er een vacature voor een:

Gastheer of gastvrouw

Je functie

Als gastvrouw/gastheer is het jouw taak om bezoekers enthousiast en zeer gastvrij te ontvangen en te informeren. De werkdag start met een briefing waarin verteld wordt welke groepen er verwacht worden en wat je taken die dag zijn. Denk hierbij aan kassawerkzaamheden, bezoekers informeren over praktische zaken, toegangscontrole, het helpen van mensen met een beperking, het registeren van klachten en het ontvangen van complimenten. Het museum is open van dinsdag tot en met zondag. We zijn op zoek naar een gastvrouw/gastheer die flexibel inzetbaar is. In deze functie wordt er in drie diensten gewerkt: twee van 10.30 – 17.15 uur en een van 10.45 – 15.15 uur. Flexibiliteit ten aanzien van de werktijden is gewenst, bijvoorbeeld voor ondersteuning bij evenementen in het museum.

Je profiel

Je vindt het prettig om in een team te werken en er samen voor te zorgen dat de bezoekers een gastvrij museumbezoek ervaren. Daarnaast ben je ook goed in zelfstandig werken en heb je een klantgerichte instelling. Je bent immers het visitekaartje van het museum. Je geniet ervan om bezoekers op een plezierige en enthousiaste manier te ontvangen en ze te informeren over het museumbezoek. Kwaliteit in combinatie met hartelijkheid staan voor jou boven alles. Ervaring op het gebied van hospitality of events en affiniteit met de culturele sector is een pre. Je woont in de omgeving van ’s-Hertogenbosch en flexibele werkdagen en -tijden zijn voor jou geen probleem.

Ons aanbod

We bieden je een zeer afwisselende baan in een enthousiast team met goede arbeidsvoorwaarden in overeenstemming met de museum cao. Je gaat werken binnen een prettige en inspirerende werkomgeving met een informele sfeer. Successen vieren doen we samen, daarom zijn er regelmatig activiteiten en (kleine) vieringen. Het dienstverband wordt aangegaan voor een periode van één jaar met intentie tot verlenging. De functie is gewaardeerd in schaal 3 (€2.034 - €2.372 op basis van een fulltime 36-urige werkweek) van de museum cao.

Informatie en sollicitatie

Het stimuleren van diversiteit in brede zin is voor ons heel belangrijk. Ongeacht je blikrichting, culturele achtergrond, leeftijd, gender, seksuele voorkeur of geloof: we zien je sollicitatie graag tegemoet. Je sollicitatie, bestaande uit een motivatiebrief en CV, kun je tot uiterlijk 24 oktober per mail sturen aan solliciteren@hnbm.nl o.v.v. gastvrouw/gastheer. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 26 en donderdag 28 oktober. We streven naar een start op 1 november 2021. Vragen over de vacature kun je, bij voorkeur per mail, stellen aan Kristy van Erp: kvanerp@hnbm.nl. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.