Gastheer/gastvrouw

Vacature | 14 aug. 2020

Organisatie: Chabot Museum
Locatie: Rotterdam

Het Chabot Museum voor internationaal expressionisme is gehuisvest in een icoon van het Nieuwe Bouwen, gelegen in het bruisende Rotterdamse Museumpark. In de lichte open ruimtes sta je oog in oog met de monumentale werken van Henk Chabot (1894-1949), zijn tijdgenoten en hedendaagse geestverwanten. Een intieme kunstbeleving op wereldniveau. Schilder en beeldhouwer Henk Chabot is een toonaangevende Nederlandse expressionistische kunstenaar die woonde en werkte in Rotterdam. Zijn indringende werken van landschappen, dieren en figuren fascineren ook vandaag nog, evenals zijn schilderijen gemaakt tijdens de oorlog. Chabots nauwe betrokkenheid bij de gebeurtenissen van zijn tijd weerspiegelt zich ook in enkele van zijn bekendste werken als Brand van Rotterdam (1940) en Zomerlandschap ‘Vrede’ (1945).

Het Chabot Museum kan niet bestaan zonder een groep toegewijde vrijwilligers die de staf met vaste medewerkers dagelijks ondersteunt. Om ons team te versterken zijn wij op zoek naar nieuwe vrijwilligers die inzetbaar zijn als gastheer/gastvrouw aan de balie, die kunnen meehelpen bij bijzondere ontvangsten en speciale evenementen en die andere ondersteunende taken kunnen verrichten ten behoeve van de publieksbegeleiding.

Werkzaamheden:

• Het gastvrij ontvangen van bezoekers en groepen;
  • Het geven van informatie over het museum en lopende activiteiten;
  • Kassawerkzaamheden; verkopen entreebewijzen en museumproducten;
  • Overige werkzaamheden in overleg.

Werktijden:

Di t/m vrij:       10:30-13:30 en 13:30-17:00
Zaterdag:        10:30-14:00 en 14:00-17:30
Zondag:           11:30-14:30 en 14:30-17:30

Wij zoeken vrijwilligers voor diverse dagdelen waarbij minimaal 1x per maand een dagdeel in het weekend gewenst is.

Wat vragen wij:

• Klantvriendelijk en representatief;
  • Goede contactuele eigenschappen;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, overige talen is een pluspunt;
  • Woonachtig in Rotterdam of directe omgeving.

Wat bieden wij:

• Werken op één van de mooiste plekken in Rotterdam;
  • Reiskostenvergoeding en verzekering;
  • Onderdeel van een enthousiast team;
  • Zinvolle en leuke ervaring.

Interesse?

Stuur dan een mailtje met korte motivatie en je contactgegevens naar secretariaat@chabotmuseum.nl Wil je meer weten over ons museum klik dan hier.