Frans Hals Museum en Teylers Museum sluiten partnerschap met Jinc

Nieuws | 12 jan. 2022

De twee grootste musea in Haarlem – het Frans Hals Museum en Teylers Museum – zijn vanaf 2022 trotse partner van non-profitorganisatie JINC. De musea vinden het belangrijk dat ieder kind, ongeacht de plek waar het opgroeit, de kans krijgt zijn of haar leven te verrijken met schoonheid, kunst en cultuur. Ook willen ze graag bijdragen aan de talentontwikkeling van leerlingen in bredere zin. Daarom hebben deze instellingen besloten om JINC financieel te ondersteunen, Bliksemstages te organiseren in het museum én de werknemers beschikbaar te stellen als vrijwilliger. Bijvoorbeeld als begeleider bij de Bliksemstages of als Carrière Coach voor vmbo’ers. Helene Bothof, vestigingsmanager (a.i.) van JINC Kennemerland: “Ieder kind verdient een eerlijke kans voor de toekomst. Wij proberen hen die te geven, maar we zouden dat niet kunnen doen zonder onze partners. Daarom zijn we ontzettend blij dat we deze twee toonaangevende musea uit Haarlem mogen verwelkomen als partner. En natuurlijk is het geweldig dat we de kinderen daarmee direct kennis kunnen laten maken met kunst en cultuur.”