Financieel medewerker met interesse in ICT

Locatie: Utrecht
Omvang: 32-36 uur per week
Sluitingsdatum: 14 maart 2021

Museum Catharijneconvent bevindt zich in het hart van Utrecht, in een prachtig middeleeuws kloostergebouw. Het is het rijksmuseum voor de kunst en het erfgoed van het christendom in Nederland. Het museum beheert een unieke kunstcollectie en kende de afgelopen jaren een sterke publieksgroei. De gemiddelde jaaromzet bedraagt 8 miljoen euro en het museum is financieel gezond. Er werken ruim 55 fte aan betrokken medewerkers en vele vrijwilligers. Mede vanwege de groei van de organisatie versterkt het museum zijn ICT-infrastructuur waarbij jij een voortrekkersrol zal vervullen. Vanwege het aankomende pensioen van onze collega zoeken wij per 1 mei 2021 een:

Financieel medewerker met interesse in ICT

In deze veelzijdige functie ben je verantwoordelijk voor het inrichten en uitvoeren van een efficiënte financiële administratie. Daarnaast ben je aanspreekpunt en kerngebruiker voor onze ICT-systemen met betrekking tot de kassa, online verkoop en groepsbezoek. Je werkt intensief samen met de controller, de collega’s van de front-office (coördinatoren groepsbezoek en kassamedewerkers) en rapporteert aan het hoofd Bedrijfsvoering.

Je functie-eisen zijn

• Het samen met de controller voeren van de gedegen financiële administratie in de breedste zin van het woord, van het klaarzetten van bankbetalingen en geldafstortingen, het verwerken van financiële mutaties (o.a. kas- en bankmutaties) tot aan het verzorgen van de verkoopfacturen en debiteurenadministratie waaronder ook de facturatie en incasso van de Vriendenvereniging en de donateursstichting;
  • Het uitvoeren van controles van de financiële administratie;
  • Het opstellen van (tussentijdse) managementrapportages en het in samenspraak met de controller leveren van een bijdrage aan het opstellen van de jaarrekening;
  • Het verzorgen van de subsidie-administratie en het in samenspraak met de controller bijdragen aan het opstellen van subsidie-afrekeningen;
  • Het verzorgen van de personeelsadministratie, waaronder het opstellen van arbeidsovereenkomsten en overige correspondentie en het bijhouden van de (digitale) personeelsdossiers;
  • Het uitrollen van het nieuwe systeem voor kassa, online verkoop en groepsbezoek, en toekomstige nieuwe functionaliteiten, participeren in hieraan gerelateerde trajecten;
  • Het in de rol van kerngebruiker verantwoordelijk zijn voor de inrichting van het systeem. Te denken valt daarbij aan de inrichting van stamgegevens (artikelen), kassamenu’s en items voor online verkoop, het begeleiden van updates en het beheer van rechten;
  • Het opzetten en aansturen van een gebruikersoverleg en het vertalen van de gebruikerswensen naar de leverancier en naar de inrichting en processen;
  • Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor medewerkers bij vragen en incidenten t.a.v. de ICT-systemen voor kassa en reserveringen;
  • Het registreren van en rapporteren over bezoekersaantallen.

Wie ben jij

Als financieel medewerker heb je een brede kijk op de financiële bedrijfsvoering van het museum. Door jouw vakmanschap en enthousiasme signaleer je kansen en uitdagingen én stel je verbeteringen voor om de gestelde resultaten te bereiken. Dat vraagt natuurlijk om een communicatief en nieuwsgierig persoon. Iemand met energie en een klantgerichte instelling. Heb je daarnaast ook een sterke affiniteit met en kennis van ICT? Dan worden we extra blij van je sollicitatie.

De functie-eisen zijn

• HBO werk- en denkniveau: een financiële richting; - relevante werkervaring in een vergelijkbare functie; - aantoonbare affiniteit met ICT en bij voorkeur ervaring als kerngebruiker van financiële applicaties; - kennis van of ervaring met Recreatex (Gantner) en/of Afas is een pré; - analytische teamspeler, je kunt goed plannen en organiseren, je bent accuraat en communicatief vaardig.

Museum Catharijneconvent onderschrijft de Code Diversiteit en Inclusie en streeft naar een divers personeelsbestand. We moedigen dan ook iedereen die op basis van kennis en ervaring geschikt denkt te zijn voor deze functie van harte aan om te solliciteren.

Wij bieden:

Museum Catharijneconvent kent arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO. We bieden in eerste instantie een tijdelijk contract voor een jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling. De functie is ingeschaald in schaal 9 (maximaal 3718 euro op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 3,4%).

Interesse en vragen?

Voor informatie kunt u contact opnemen met Gerwin van Herk, controller, via 030-2313835. Mail uw sollicitatiebrief met cv uiterlijk 14 maart 2021 naar info@catharijneconvent.nl, ter attentie van Gerwin van Herk, controller, onder vermelding van ‘vacature financieel medewerker’. De eerste gespreksronde vindt plaats op 19 maart 2021. De tweede ronde is op 23 maart 2021.