Educator Volwassenen

Vacature | 07 mrt 2019

Van Gogh Museum zoekt een educator volwassenen

Organisatie: Van Gogh Museum
Omvang: 24 uur per week (tijdelijk tot februari 2020)
Locatie: Amsterdam
Sluitingsdatum: 22 maart 2019

‘Het Van Gogh Museum maakt het leven en werk van Vincent van Gogh en de kunst van zijn tijd toegankelijk en bereikt zoveel mogelijk mensen om hen te verrijken en te inspireren.’ Alle medewerkers leveren in hun eigen expertise een bijdrage aan deze missie. Samen maken we mooie stappen.

De afdeling Educatie en Interpretatie zoekt een:

Educator Volwassenen

24 uur per week (tijdelijk tot februari 2020)

De afdeling Educatie & Interpretatie maakt onderdeel uit van de Sector Museale Zaken. Binnen de afdeling werken we met 16 medewerkers aan een samenhangend programma van middelen en activiteiten. Daarmee maken we de inhoud van collecties, onderzoek en tentoonstellingen van het Van Gogh Museum en De Mesdag Collectie doelgroepgericht toegankelijk. Met onze educatieprogramma’s stimuleren we de wereldwijde nieuwsgierigheid naar Van Gogh, ongeacht achtergrond of thuissituatie. Als Educator voor volwassenen maak je de vertaalslag naar de diverse doelgroepen boven de 18 jaar en zorg je voor de ontwikkeling en uitvoering van een gevarieerd educatief aanbod. Je werkt hiervoor nauw samen met collega’s van o.a. Collectie & Onderzoek, Marketing, Bezoekersservice, Facilitair Bedrijf en met externen.

Wat ga je doen?

Je komt te werken in een ambitieuze en collegiale omgeving waarbij je de volgende taken en verantwoordelijkheden hebt:

• Je initieert en/of implementeert educatieplannen.
  • Je schrijft en redigeert doelgroepgericht educatief materiaal, zowel voor gebruik in het museum als online.
  • Je bewaakt de samenhang tussen verschillende educatieve middelen en activiteiten.
  • Je evalueert, controleert educatief aanbod en past dit zo nodig aan.
  • Je coördineert de logistiek en de uitvoering van het educatieve aanbod en stuurt leveranciers aan.
  • Je werkt o.a. mee aan de vaste collectie, online educatie, de tentoonstellingen Van Gogh en de Zonnebloemen en Mesdag & Mancini.

Wie ben jij?

Wij zoeken een initiatiefrijke en flexibele collega die daarnaast het volgende meebrengt:

• Een opleiding culturele wetenschappen of kunstgeschiedenis.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als educator en affiniteit met museumeducatie.
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Stressbestendig, resultaatgericht en weet goed overzicht te houden
  • In staat om conceptueel te denken.
  • Een teamplayer die ook graag zelfstandig werkt.
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal, andere talen is een pré.

Waar kom je terecht?

In hartje Amsterdam kom je in een culturele en commerciële werksfeer terecht waar je alle kansen kunt aangrijpen om het beste uit jezelf en je team te halen. Hier maak je stappen in jouw carrière en draag je bij aan een wereldmerk.

De Museum CAO is van toepassing. Deze rol valt in schaal 11. Het fulltime salaris (36 uur) ligt tussen € 3405,- en € 4576,- bruto per maand op basis van opleiding en ervaring. Verder krijg je bij ons onder andere: 8% vakantiegeld, 3,4% eindejaarsuitkering, museumkaart en gezondheidsregeling.

Stap je in?

Heb je deze vacature met enthousiasme gelezen en sluit je je graag aan bij ons team? Stuur ons dan een sollicitatiebrief waarin je uitlegt waarom we met jou in ons team Van Gogh nog beter toegankelijk kunnen maken voor een divers publiek. Solliciteren kan via de website. Wij ontvangen jouw motivatiebrief met cv (als pdf-bestand) graag vóór 22 maart a.s.. Mocht je nog meer willen weten, kun je terecht bij Jolein van Kregten, Senior educator op tel. 020-5705265. De eerste ronde sollicitatiegesprekken vindt plaats in de week van 25 maart a.s..

Wij zijn een organisatie voor iedereen waar we de grootste variatie aan mensen omarmen. Bij vergelijkbare geschiktheid geven we voorrang aan mensen die onze organisatie nog gevarieerder maken. Zo representeren we vanuit onze interne organisatie ook onze missie om zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk te zijn voor zoveel mogelijk mensen.