Directeur Nationaal Militair Museum, Hedwig Saam, maakt overstap naar Museum Het Valkhof

Nieuws | 30 jan 2018

Per 1 maart 2018 zal Hedwig Saam de overstap maken naar nieuwe directeur/bestuurder van Museum Het Valkhof. Sinds 2014 is Hedwig Saam de Vestigingsdirecteur van het Nationaal Militair Museum (NMM) te Soesterberg. Zowel de Algemeen Directeur van de Koninklijke Stichting Defensiemusea (KSD) als de Raad van Toezicht betreuren haar afscheid en zijn haar zeer erkentelijk voor de ontwikkeling die het museum onder haar leiding heeft doorgemaakt.

Over Hedwig Saam

Hedwig Saam heeft in haar periode bij het NMM als pionier opgetreden tijdens de vorming van het Nationaal Militair Museum tot publieksmuseum. De Algemeen Directeur spreekt dan ook mede namens de Raad van Toezicht zijn grote dank uit voor de afgelopen periode. "Wij wensen Hedwig een geweldige tijd toe in haar nieuwe functie; met vliegende vaandels en slaande trom". In samenspraak met de Raad van Toezicht is besloten de rol van Vestigingsdirecteur van het NMM waar te laten nemen door de Algemeen Directeur van de KSD Paul van Vlijmen.

Koninklijke Stichting Defensiemusea

De Koninklijke Stichting Defensiemusea (KSD) is opgericht op 1 juli 2014 en vormt de overkoepelende organisatie van de vier Defensiemusea: het Nationaal Militair Museum, het Marinemuseum, het Mariniersmuseum en het Marechausseemuseum.