Vacature | 01 feb 2020

Omvang: 18 uur per week
Locatie: Epe
Sluitingsdatum: 1 maart 2020

Veluws Museum Hagedoorns Plaatse is een cultuurhistorisch museum in de gemeente Epe. Het museumterrein van Hagedoorns Plaatse bestaat uit een expositiegebouw en een compleet ingericht boerenerf met een 300 jaar oude boerderij met bijgebouwen. Het museum heeft een bestuur, dat de ambitie heeft om een regionaal erfgoedcentrum te worden. De komende jaren willen wij de presentatie vernieuwen en de gebouwen hierop aanpassen. Ook worden nieuwe activiteiten ontwikkeld om het publieksbereik te vergroten. Samenwerking met andere (erfgoed)organisaties in de gemeente is een prioriteit. Ons museum drijft op de inzet en het enthousiasme van ruim 70 vrijwilligers. Voor de realisering van onze plannen is professionalisering onontkoombaar.

Daarom zoeken wij een directeur (0,5 fte) die als boegbeeld de veranderingen aanstuurt.

Taken

• Je verandert ons museum in een regionaal erfgoedcentrum en fungeert als coördinator tussen de erfgoedorganisaties binnen de gemeente Epe;
  • Je vernieuwt onze presentatie;
  • Je zorgt voor meer bezoekers;
  • Je regelt samenwerkingsprojecten met andere verenigingen en stichtingen;
  • Je zet onze vrijwilligers op een efficiënte manier in.

Wat verwachten wij van de nieuwe directeur?

• Je bent een cultureel ondernemer die anderen (binnen en buiten de organisatie) weet te enthousiasmeren: geen solist maar een bruggenbouwer;
  • Je hebt een opleiding op minimaal HBO niveau en aantoonbare leiderskwaliteiten;
  • Enige ervaring is een pré.

Het salaris is overeenkomstig schaal 8 van de salarisschalen voor museummedewerkers. De aanstelling is mogelijk dankzij een gemeentelijke subsidie. De aanstelling is voorlopig voor één jaar en kan daarna omgezet worden in een vast dienstverband.

Jouw reactie (inclusief CV) kun je, uitsluitend via de mail, richten aan Jan Heikens, secretaris van de sollicitatiecommissie: janheikens@hotmail.com. Reacties dienen uiterlijk 1 maart 2020 in ons bezit te zijn. Voor meer informatie kun je eventueel bellen met Jan Vedder, voorzitter (06-21321862)

Meer informatie over ons museum tref je aan op www.hagedoornsplaatse.nl.