Stagiair

Locatie: Amsterdam
Omvang: 32-36 uur per week
Sluitingsdatum: 27 mei 2022

De Museumvereniging zoekt een creatieve, gezellige en gemotiveerde:

Stagiair

Tijdens je stage ben je onderdeel van het Marketing- en Communicatieteam dat vanuit Amsterdam - en deels thuis - werkt aan de collectieve promotie van Nederlandse musea. Juist in onze snel veranderende samenleving vertellen musea verhalen die we niet mogen vergeten. Met hun collecties verrassen en verrijken musea bezoekers, gemeenschappen en de hele maatschappij. Als stagiair kun jij een bijdrage leveren aan het nog beter toegankelijk maken van alles wat de musea te bieden hebben en nieuwe bezoekers hiervoor te enthousiasmeren.

Over de Museumvereniging

De Museumvereniging helpt musea een groot en divers publiek te interesseren voor museale objecten en verhalen. Dat doen we onder meer met de Museumkaart, museum.nl en publiekscampagnes. Daarnaast zorgen we voor de belangenbehartiging bij politiek en dragen we bij aan de voortdurende kwaliteitsontwikkeling van de sector als geheel. We vertegenwoordigen als brancheorganisatie ruim 450 musea in Nederland. Help jij mee onze missie verder vorm te geven en een breed publiek te bereiken met de Museumkaart?

Wat ga je doen?

Als stagiair:

• Denk je mee over en ontwikkel je creatieve ideeën om online content te optimaliseren
  • Maak je stories en andere content voor onze sociale mediakanalen;
  • Zorg je voor interactie op de sociale mediakanalen;
  • Schrijf je mee aan nieuwsbrieven – zowel voor de leden (musea) als voor het publiek – en aan teksten voor onze websites museum.nl, museumvereniging.nl en museumcontact.nl.

Wie wij zoeken?

Jij bent tweede- of derdejaarsstudent aan een relevante opleiding (bijvoorbeeld Communicatie of Creative Business) en hebt goede communicatieve vaardigheden. Je hebt ervaring en/of affiniteit met communicatie. Je kunt goed in teamverband alsook zelfstandig werken, weet van aanpakken en toont graag initiatief. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en vindt schrijven leuk. Je bent bovendien beschikbaar voor een periode van drie tot zes maanden.

Ben jij geïnteresseerd?

Gedurende de stageperiode ontvang je een bruto stagevergoeding van € 350 per maand. Als je geen geldende Studenten OV-chipkaart hebt, heb je als stagiair(e) recht op een reiskostenvergoeding. Bovendien krijg je een Museumkaart om een jaar lang eindeloos musea te ontdekken in het hele land.

De Museumvereniging is een inclusieve organisatie en streeft ernaar qua teamsamenstelling een afspiegeling van de samenleving te zijn. We geloven erin dat we met een team van verschillende mensen meer kwaliteit kunnen bieden en zo als Museumvereniging op een vernieuwende, creatieve en goede manier de maatschappelijke waarde van ons werk verder kunnen vergroten. Spreekt deze zienswijze jou ook aan? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!

Stuur uiterlijk 27 mei je motivatie, stagevoorwaarden en CV naar Suzan Nuijen via snuijen@museumvereniging.nl.