Coördinator techniek

Omvang: 32-36 uur per week
Locatie: Amsterdam
Sluitingsdatum: 16 december 2019

Museum Het Rembrandthuis zoekt per direct een ervaren:

Coördinator techniek (32–36 uur per week)

Museum Het Rembrandthuis is gevestigd in een monumentaal pand in het centrum van Amsterdam, het huis waar Rembrandt tussen 1639 en 1658 heeft gewoond en gewerkt. Wij vertellen het verhaal van Rembrandt de mens, de kunstenaar, de leermeester, de inspirator, de verzamelaar, de ondernemer én de Amsterdammer. Het museum bezit een mooie collectie etsen van Rembrandt. In het woonhuis zijn schilderijen van Rembrandt en zijn omgeving te zien. Wij organiseren tijdelijke tentoonstellingen, geven dagelijks demonstraties etsen en verfbereiding en rondleidingen. Wij verwelkomen jaarlijks meer dan een kwart miljoen bezoekers uit binnen- en buitenland.

Het museum bevindt zich in een interessante ontwikkelingsfase. Speerpunten zijn onder meer de modernisering en uitbreiding van het museumcomplex, de versterking van de bezoekerservaring, het investeren in hospitality en de verdere ontwikkeling van de organisatie en werkprocessen.

De ideale kandidaat
Wij zoeken een collega die als coördinator techniek een actieve bijdrage levert aan een optimale presentatie van het museum. De medewerker heeft als taak het (laten) uitvoeren van reparatie-, verbouwings- en onderhoudswerkzaamheden aan gebouwen, interieur en (elektro)technische apparatuur en het op- en afbouwen van tentoonstellingen en evenementen. Het werk heeft een uitvoerend deel maar is ook beleidsondersteunend.
De coördinator techniek is dienstbaar en resultaatgericht. Is praktisch, gestructureerd, houdt overzicht en voelt zich verantwoordelijk voor het museumcomplex, de collectie en de bezoekers. Is zorgvuldig, heeft oog voor details en volgt alle museumprocedures.

Museum Het Rembrandthuis wil een eigentijdse werkgever zijn en een diverse en inclusieve werkomgeving bieden die inspireert, vertrouwen geeft en constructieve samenwerking aanmoedigt. We streven ernaar dat onze organisatie een afspiegeling is van de Amsterdamse samenleving met al haar aanwezige verschillen en zoeken actief naar nieuwe collega’s die de diversiteit binnen ons team versterken.

Taken en verantwoordelijkheden

Als coördinator techniek ontvang je hiërarchisch leiding van het Hoofd Operationele Zaken. Je signaleert, plant, vraagt offertes aan, begeleidt en controleert uitvoerende partijen en ondersteunt het hoofd in het maken van beleidsplannen. Je voert samen met een collega zelf diverse werkzaamheden uit. Daarnaast rapporteer je tijdig over gebreken en lever je de juiste input voor het opstellen van (meerjarig)onderhouds- en toekomstplannen.

Opleiding en ervaring

• 3- 5 jaar relevante ervaring bij voorkeur bij een museum;
  • Kennis van (elektro)techniek minimaal op MBO-niveau;
  • Kennis van de constructie, werking en veiligheidsvoorschriften van installaties;
  • Kennis van het facilitaire proces, de werkorganisatie en de facilitaire richtlijnen en procedures voor technisch beheer van installaties;
  • Ervaring met inrichtingswerk of tentoonstellingsbouw;
  • Flexibiliteit in werktijden en rooster en bereid om indien nodig in het weekend te werken.

De ideale kandidaat is bij voorkeur woonachtig in de metropool Amsterdam.

Overige informatie

• Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van een jaar;
  • De functie is ingedeeld in schaal 7 van de salarisschalen van Museum Het Rembrandthuis (minimaal € 2335,10 en maximaal € 2924,08 bruto per maand op basis van 36 uur). Inschaling is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring;
  • Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Jasper Nanninga, hoofd operationele zaken (j.nanninga@rembrandthuis.nl of 020-5216216);
  • Ben je geïnteresseerd in deze functie, stuur dan uiterlijk 16 december per e-mail een brief met je motivatie en CV naar personeelszaken@rembrandthuis.nl o.v.v. 'sollicitatie medewerker technische dienst';
  • Voor verdere informatie zie de website van het museum rembrandthuis.nl/organisatie.