Commissaris van de Koning met kleindochter op museumstage bij Oyfo

Nieuws | 28 jan 2019

Op woensdag 30 januari lopen de Commissaris van de Koning in de provincie Overijssel, de heer Andries Heidema en zijn kleindochter ‘stage’ bij Oyfo Kunst & Techniek in Hengelo.

Museale stage

Aanleiding voor dit bezoek is dat Oyfo Techniekmuseum door museuminspecteurs, kinderen t/m 12 jaar die inspecties hebben gedaan op museumkids.nl, is verkozen tot ‘Hét Kidsproof Museum 2019’ van de provincie Overijssel. Overijsselse musea weten ontzettend veel jongeren te bereiken. In 2017 ontvingen de musea 114.000 bezoeken van jongeren t/m 18 jaar, dat is 16% van het totale bezoek in de provincie. En dat is goed nieuws, want een sterke binding met museale collecties begint steeds bij de jongste generaties.

De museale stage is een initiatief van de Museumvereniging en biedt politici de mogelijkheid te ervaren hoe het er in musea aan toe gaat; ze gaan zelf aan de slag in het museum. Door een dag of een dagdeel letterlijk mee te werken aan verschillende onderdelen in het museum, maken ze op informele wijze kennis met de diversiteit en de maatschappelijke waarde van musea. De heer Heidema en zijn kleindochter zullen de suppoosten helpen bij het plegen van onderhoud aan museumobjecten, het testen van een nieuwe workshop en assisteren in het museumcafé.

En een succes was het

Lees het hier terug in de media:

En bekijk de foto's:

Meer informatie over dit onderwerp?

We helpen u graag verder.

Meer informatie over dit onderwerp?

We helpen u graag verder.