CêlaVíta nieuwe partner Van Gogh Museum

Nieuws | 27 sep. 2021

CêlaVíta zal voor zeker een jaar het Van Gogh Museum steunen. De samenwerking gaat in september, traditioneel de maand van de nieuwe aardappeloogst. Een week later opent de nieuwe najaarstentoonstelling De aardappeleters, misser of meesterwerk? In het partnerschap gaan CêlaVíta en het Van Gogh Museum op zoek naar manieren om 'de nieuwe generatie aardappeleters’ te inspireren en verbinden. Als partners met Nederlandse roots, zijn alle activiteiten binnen deze samenwerking erop gericht om het belang van het behoud van het Nederlands cultureel erfgoed voor de huidige en toekomstige generaties te onderstrepen. Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum: "We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking. CêlaVíta helpt ons om Nederlanders dichter bij het werk en leven van Vincent van Gogh te brengen en draagt met haar steun bij aan het behoud van de collectie. Zo blijven belangrijke werken zoals De aardappeleters te bewonderen voor toekomstige generaties."